blog

Zou het niet ideaal zijn als je helemaal geen omkijken meer hebt naar je Google Ads campagnes en je daar maximaal rendement uithaalt? Dat zal iedereen wel willen, maar helaas is uitbesteden van je campagnes niet altijd een goed idee. Er zijn veel online marketing bureaus’s en daarmee ook een hoop kaf tussen het koren. Het vinden van een goede ZZP’er of bureau kan een behoorlijke kluif zijn. Als je zelf de regie in handen hebt, kun je eenvoudiger en adequater anticiperen op wijzigingen. Het kan je alleen wel erg veel tijd kosten, tijd die je wellicht liever en beter kunt besteden aan het verder doorgroeien van je onderneming. 

Waarom Google Ads?

Google Ads kan jou direct nieuwe omzet en klanten opleveren. Zet je vandaag je zoekcampagnes aan dan kan dat morgen direct resultaat voor je bedrijf opleveren.  Voor SEO geldt dat dan weer niet, dat is meer een lange termijn strategie. Dat kan ook heel goed werken, maar als je op korte termijn resultaat wilt boeken is Google Ads een betere optie. Er zijn verschillende mogelijkheden van adverteren, zoals video, display maar nog altijd zijn de zoekopdrachten de meest populaire. Je zet in op een zoekwoord dat je verwacht dat conversies oplevert en daarna kun je vervolgens je campagnes optimaliseren om er beter resultaat uit te halen.

Ads uitbesteden?

Zoals hierboven al benoemd is het uitbesteden van Google Ads met name belangrijk om jezelf te ontzorgen, maar je Google Ads uitbesteden kan er ook voor zorgen dat je je omzet maximaliseert. Nieuwe ideeën ontwikkelt worden door een specialist en in de breedte meer succes kan behalen. Het optimaliseren van campagnes en het uitbreiden van je campagnes kan goed door een Google Ads specialist worden gedaan. 

Daarnaast zijn specialisten dagelijks bezig met het onderhouden en optimaliseren van campagnes en weten zij goed wat er speelt in de branche en of er nieuwe mogelijkheden zijn binnen de systemen. Daarbij kunnen Google Ads specialisten goed inschatten wanneer het tijd is om op te schalen en nieuwe campagnes op te zetten. Tevens kan dan het inzetten van automatische scripts opzetten ervoor zorgen dat er steeds meer wordt geautomatiseerd. Dat kan er dan weer voor zorgen dat er minder handwerk gedaan moet worden en deze tijd bijvoorbeeld weer kan worden besteed aan het aanmaken van nieuwe campagnes via bijvoorbeeld YouTube of Display. Die wisselwerking maakt het namelijk een erg sterk onderdeel.

Google Ads uitbesteden: slim of beter zelf doen?

gallery/foto 5
gallery/pexels-pixabay-265087